Allah Kan Ada

Monday 11 March 2013

ALLAH bersama orang di atas dan di bawah...




MUSYAWARAH MEMBENTUK KESEDARAN



Aha!! Ini adalah salah satu gambar ana sewaktu f5 dulu... dari kiri:Hammam(UiTM Kedah), Rahimi(KUISAS), Shahril(UiTM Perlis), Hafizuddin(KMPK), Aizat(KUISAS), Shamrin(SS Bukit Jalil) dan ana hujung sekali... yang depan tuuu AZIM f6... hehehe... ukhwah sesama kita akan berpanjangan sampai syurga Allah.. insya'Allah...


Assalamualaikum.... Salam Perak aman jaya, salam Kedah darul Aman, salam hijau BUMI ALLAH, salam bumi kenyalang dan salam IMAN DAN AMAL... Allahurobbi...

Dialog ana dengan teman seusrah:

Amar:"Ana ada sedikit masalah la"
Ana:"Masalah ape ye?? cer cite , cer cite??"

Amar:"Ada sorang sahabat ana ni cakap, kalau ana suka join persatuan2 agama akademik ana merundum, betul ke pernyataan dia??"

Ana:"Aik?? Ape motifnye dia cakap camtu"

Amar:"Yela, ada sebahagian anggota daripada persatuan agama tidak menunjukkan prestasi yang baik dalam pelajaran, ana ase sangat down dengan kata2 dia"

OOOOOKKKKKKK
Mudah je kenyataan manusia. Memang manusia selalu beranggapan , oleh kerana segelintir daripada kumpulan itu tidak menunjukkan qudwah yang baik, maka seluruhnya akan menjadi tidak baik.

Malah menyalahkan persatuan-persatuan Islam jika tidak cemerlang. PELIK. Tanya semula pada diri kita, kita belajar ini untuk apa?? Ape niat kita yang utama?? Adakah hanya nak mengejar kecemerlangan semata-mata atau ingin mengejar redha Allah?? betulkan niat semula...

Persoalannya, kenapa masih tidak dapat menunjukkan lagi prestasi yang baik dalam akademik walaupun sudah berada dalam golongan-golongan yang kuat pegangan agama?? Allah tidak tolong kah??

Allahurobbi... Allah tidak pernah memungkiri janji.. Bukankah Allah telah berjanji pada kita dalam surah Muhammad:7:"Wahai orang-orang yang beriman, kalau kamu membela (agama) Allah nescaya Allah membela kamu (untuk mencapai kemenangan) dan meneguhkan tapak pendirian kamu."

Kita da tolong agama Allah namun kenapa masih x berjaya niiiiiii.... hehehe helikopter... Adakah mudah untuk mendapatkan syurga Allah?? YA!! Amat2 mudah jika kita berusaha bersungguh-sungguh untuk mendapatkannya. Begitu juga dengan KEJAYAAN, perlu berusaha berSUNGUH-SUNGGUH sehingga diri sentiasa merasa tidak puas dengan kesungguhan yang sedia ada... Allahurobbi..

TIDAK perlu ase DOWN. kerana setiap kali, kita ase jatuh, maka bergantunglah pada tali Allah, bukankah Allah sebaik-baik tempat bergantung??

Marilah sama2 kita meneliti ayat ini sebagai muhasabah berhari-hari:Al-Qasas:77:

"Dan tuntutlah dengan harta kekayaan yang telah dikurniakan Allah kepadamu akan pahala dan kebahagiaan hari akhirat dan janganlah engkau melupakan bahagianmu (keperluan dan bekalanmu) dari dunia dan berbuat baiklah (kepada hamba-hamba Allah) sebagaimana Allah berbuat baik kepadamu...."

*Jangan kisah apa orang pandang tentang diri kita, tapi ambillah berat mengenai ape yang Allah pandang pada diri kita*
                                                               
                                                          ALLAH KAN ADA BERSAMA KITA??



**Ana sedekahkan pahala kebaikan post ini buat mak dan ayah. Moge-moge mereka berada dalam kalangan hamba Allah yang beriman**

  

No comments: